امرالله صالح:گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا «ریاکارانه» است

امرالله صالح، معاون رئیس جمهور فراری و از سران جبهه مقاومت به گزارش اخیر جامعه اطلاعاتی امریکا واکنش نشان داد. آقای صالح در شبکه اجتماعی اکس، این گزارش را «دور از حقیقت»، «شرم‌آور» و «ریاکارانه» خوانده است.
آقای صالح همچنین نوشته است: «طبق منطق جامعه اطلاعاتی امریکا و دولت بایدن، اسامه بن‌لادن و ملا هیبت‌الله رهبران قوی‌تری نسبت به نلسون ماندلا و مهاتما گاندی هستند، زیرا می‌توانند در مقابل دوربین سر غیرنظامیان را ببرند و ترس ایجاد کنند.»
‏امرالله صالح گفته که ارزیابی نهادهای اطلاعاتی امریکا در مورد افغانستان، بیانگر ریاکاری دولت بایدن است و حقیقت ندارد. صالح افزوده است که جبهه‌های ضد طالبان به دلیل این‌که با طراحان حمله یازدهم سپتامبر همکاری نکرده‌اند و مانند گروه‌های تروریستی دست به قتل، کُشتار، سر بریدن، حمله به کاروان‌های سازمان ملل و گروگان‌گیری از شهروندان خارجی اقدام نکرده‌اند، ضعیف دانسته می‌شوند.
جامعه اطلاعاتی امریکا، در گزارش سالانه‌ای که از ارزیابی اوضاع امنیتی در جهان منتشر کرد گفته است که جبهه‌های مسلح مخالف طالبان فاقد رهبر قوی و حمایت خارجی است. این نهاد علت ضعف شکل‌گیری مقاومت تهدید‌آمیز علیه طالبان را ترس بخشی از مردم افغانستان از انتقام‌جویی این گروه و خسته‌ شدن آن‌ها از تداوم جنگ خواند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *